Nasze greckie wakacje, pierwszych kilka wspomnień z Thassos #1

Długo zbieraliśmy się z wyjazdem na zasłużone wakacje. Po przeprowadzce, kiedy wciąż czekały nas wieczne wydatki, decyzja o zakupie wycieczki odkładana była z miesiąca na miesiąc. Nadszedł jednak czas kiedy po poważnych rozmowach, w końcu trafiliśmy do biura podróży z prośbą o szybką ofertę na ukojenie naszych skołatanych nerwów. Kiedy usłyszałam o propozycji wyjazdu do Grecji oniemiałam. To od zawsze było moim marzeniem. Miałam nawet upatrzony hotel i zupełnie inną wyspę niż ta na której finalnie wylądowaliśmy. Marzenia są jednak po to aby je spełniać, także obiecaliśmy sobie, że jeszcze do Grecji wrócimy. Drugim powodem oniemienia, była fala uchodźców, która zalewa Grecję i raczej nie można tej informacji pominąć. Wszystkie media trąbią o tym przynajmniej 5 razy w ciągu dnia, a znajomi kiedy dowiedzieli się gdzie lecimy mieli lekko zdziwione miny. Obiecano nam w biurze podróży, że na wyspie Thassos nic nam nie grozi i rzeczywiście tak było.

Wyspa Thassos to jedno z bardziej urokliwych miejsc na terenie Grecji. Objechanie jej wokoło zajmuje jeden dzień i kryje w sobie wiele romantycznych plaż i przepięknych widoków. Linia brzegowa wyspy wynosi około 140 km, i biegnie wokół niej główna droga. Wyspa słynie z produkcji oliwy z oliwek oraz miodów piniowych, które oczywiście powędrowały z nami do domu. Thassos jest idealnym miejscem na odpoczynek od szybkiego życia. Jest spokojna i troszkę prymitywna. Styl wielkiego miasta tętniącego życiem i ogromnej ilości klubów nocnych to jej przeciwieństwo. Jedzenie serwowane w tawernach było pyszne, wino domowej roboty smakowało obłędnie i mieliśmy także przyjemność doświadczyć greckiej dobroci. Nie  mieliśmy celującej pogody, ale temperatura trzydziestu stopni Celsjusza wystarczyła do idealnego wypoczynku.

Tydzień zleciał ekspresowo, a powrót do domu objawił się szybkim przeziębieniem. Leżę właśnie pod kocykiem i piję gorącą kawkę z mlekiem, przeglądam zdjęcia z podroży i już planuję następną wycieczkę.