czwartek, 1 października 2015

Cooltura gotuje #Pyszne burrito i pikantne guacamole

Po powrocie z podróży zatęskniliśmy za własnoręcznie przygotowywanymi posiłkami. Jedzenie w Grecji było niesamowite, poznaliśmy zaskakujące smaki ale monotonność dań serwowanych w hotelu dała się nam we znaki. Postanowiłam zrobić dla nas coś innego, coś czego jeszcze nigdy nie robiłam w domu, a często tą właśnie pozycję zamawiamy w lokalach. Wariacja na temat burrito wykonanego domowym sposobem w towarzystwie także samodzielnie przygotowanego guacamole smakowała nam obojgu do tego stopnia, że jedliśmy je dwa dni z rzędu. To idealne danie na jesień. Rozgrzewa, ale nie jest aż tak tłuste jak gulasz.



Guacamole
1 duże dojrzałe awokado
1/2 soku z limonki
2 ząbki czosnku
odrobina sosu chilli Sriracha (dostępny w marketach np. Kaufland)
1 średni pomidor
1 mała cebula czerwona
1 łyżka oliwy z oliwek
sól i pieprz
opcjonalnie można dodać posiekaną kolendrę, ja dodałam miętę



Awokado obrane należy podziabać widelcem :), ja bardzo chciałam użyć rozdrabniacza więc poszłam na łatwiznę, ale następnym razem nie bedę już takim leniuszkiem. Cebulkę posiekać, pomidora pokroić w drobną kosteczkę, posiekać zioła, przez praskę przepuścić czosnek i wszystko dodać do rozdrobnionego awokado. Dodać sos chilli, łyżkę oliwy, sok z limonki i doprawić. Wszystko należy przemieszać i schować do lodówki.
Podobno jeżeli do domowego guacamole włożymy pestkę od awokado, to nie będzie ono czerniało.

Buritto
mięso mielone (użyłam z szynki)
łyżka oliwy
1/4 cukinii
1 puszka pomidorów krojonych
1/3 puszki kukurydzy
1/3 puszki fasolki białej lub czerwonej
1 dymka
1 łyżeczka cukru
sól, pieprz, papryka ostra, chilli
gotowe placki do Tortilli



Na rozgrzaną patelnię wrzucamy mięso z łyżką oliwy, kiedy mięso podpiecze doprawiamy papryką ostra, sola i pieprzem. Pokrojoną w kosteczkę cukinię i dymkę wraz ze szczypiorkiem wrzucamy do mięsa. Następnie dorzucamy pomidory z puszki oraz łyżeczkę cukru i delikatnie mieszając czekamy do odparowania sosu. Kiedy sos ładnie odparuje a całość zgęstnieje dodajemy kukurydzę i fasolę. 
Farsz jest gotowy więc nadszedł czas nakładania go na placki tortilli. Placki należy zawinąć w rulon, położyć na foremce, opcjonalnie można na nich położyć żółty ser. Foremkę z burrito wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na ok 5-8 minut. 



Ja swoje burrito podałam na ugotowanym białym ryżu oczywiście w towarzystwie guacamole i jogurtu. Było pysznie! Pan Mąż chwalił i z przyjemnością patrzyłam później na jego pusty talerz. Spróbujcie sami, bo danie jest banalnie proste i bardzo smaczne. Palce lizać!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każda opinia jest dla mnie ważna :)