środa, 7 października 2015

Czekolada, orzechy, czekolaaaaadaaaa!!!





Kto nie lubi czekolady?

Znalazł się ktoś?

Naprawdę?

Jeżeli Ty tak na serio, to nie jest wpis dla Ciebie.


Kochane łasuchy, Czekoladożercy oto smakołyk nad smakołyki. U nas w domu ledwo wyszedł z piekarnika, to już musiałam ostudzonego chować do lodówki. Z lodówki według mnie smakuje najlepiej :). Ciasto z użyciem czekolady, czyli sławetne BROWNIE. Przepis jest banalnie prosty, a jeżeli jest się posiadaczką sprytnego miksera na misce to przygotowanie zajmuje kilka chwil.Wszystko czego potrzeba to: miska, rondelek, łopatka do mieszania, szklanka, mikser, forma do pieczenia, papier do pieczenia (ja mam silikonową formę, małą, taką 24x24), chęci i para rąk!!!


Składniki:
3 jajka
1/2 szklanki cukru pudru
3/4 szklanki mąki
200 g masła - kostka
300 g czekolady -3 tabliczki - użyłam gorzkiej, 60% kakao i czekolady z Lidla do gotowania
garść orzechów, rodzynek, bakalii...czego tam sobie życzysz


Nastaw piekarnik góra-dół na 160 stopni.
Jajka umyj, rozbij do miski, dodaj cukier puder. Miksuj wszystko na kogel-mogel. W rondelku na niezbyt wysokiej temperaturze rozpuść masło z tabliczkami czekolady. Najlepiej masło pokroić w kostkę a tabliczki połamać, aby równomiernie się rozpuszczały. Rozpuszczoną masę przelej do kogla-mogla i miksując na niskich obrotach dodawaj powoli mąkę. Formę do pieczenia wyłóż papierem, przelej masę dodając swoje ulubione składniki.



Włóż ciasto do piekarnika. Pieczenie trwa 25 minut. Nie bój się, że nie rośnie, ono nie będzie wysokie, będzie za to nieziemsko czekoladowe i cudowne!




       Po upływie 25 minut wyciągnij ciasto i pozwól mu odetchnąć. Jak już wspomniałam na początku, najlepsze jest z lodówki :). Zapach czekolady unoszący się w domu działał na Pana Męża okrutnie i nie wytrzymał, musiał zjeść jeszcze lekko ciepłe. Warto poświęcić te 30 minut w kuchni. Ciasto jest idealne na spotkanie z koleżanką, czy udobruchanie Męża ;), z pewnością dzieciaki także je pokochają.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każda opinia jest dla mnie ważna :)