Czym dla Ciebie jest ten dzień? Blogmas dzień1. Ho Ho Ho!

1 grudnia 

Witajcie w ten pierwszy, grudniowy poranek.
Ten dzień kojarzy się teraz jedynie z seriami blogmas, vlogmas i z kalendarzami adwentowymi. Kiedy otworzyłam jedną ze stron internetowych, gdzie napisano, że jest to także Światowy Dzień Puszczania Bąków, to dosłownie witki mi opadły. Ludzka wyobraźnia przekroczyła tu pewne granice. Przecież to tylko 1 grudnia...nic szczególnego. Podejrzewam, że sonda uliczna wykazałaby się taką samą znajomością tej daty. Ja sama, gdybym kiedyś nie została zaangażowana w pewne działania, także wykazałabym się niewiedzą. Wstyd!

Los jednak kiedyś, bardzo dawno temu zrobił z mojej 13-sto letniej osóbki przewodniczącą Szkolnego Koła Polskiego Czerwonego Krzyża. Z początku widziałam w tym same profity. Wzorowe zachowanie "na luzaka", tworzenie szkolnej gablotki (taaak, mieliśmy gablotkę), +10 do fejmu, bo na apelach wciąż czytali moje nazwisko, nagrody na koniec roku szkolnego. Tak to wyglądało rzeczywiście, ale dodatkowo przyszła niesamowita siła nowej wiedzy, wiele strasznych faktów, mnóstwo okropnych plakatów o nałogach, olimpiady z wiedzy o..., tony książek (aby treści gazetki były wartościowe) i odpowiedzialność za szerzenie wiedzy wśród kolegów i koleżanek poprzez swoje działania, swoje zdanie na ten temat i mnóstwo apeli, które trzeba było zagrać. W tamtych czasach niewiele osób z początku chciało grać rolę raka płuc albo serca na apelu. Mieliśmy po 13 lat i wielu osób to był "przypał" w szkole. Po pierwszym apelu okazało się, że taka forma jednak jest fajna i nie tylko odgrywaliśmy ją w szkole, ale także w osiedlowym klubie AA, w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym i w Domu Dziecka. Wszystko okazało się być fajnym spędzaniem czasu, a większa wiedza i świadomość sprawiała, że czuliśmy się mądrzejsi. Tak samo poczułam się ostatnio, gdy ktoś powiedział "o już niedługo 1 grudnia- zaczną się Vlogmas ", a ja pomyślałam, że fajnie by było gdyby ktoś zaczął od uświadomienia innych, że to Światowy Dzień AIDS i że tak naprawdę to kiedyś nawet pisano specjalne piosenki z okazji tego dnia, a ja jeszcze pamiętam jak TVP puszczało programy o gwiazdach wielkiego formatu, których już z nami nie ma, własnie z powodu tej choroby. 






W Etiopii nadal żyje ponad milion osób, które są nosicielami wirusa HIV...

Ja dziś przysiądę do filmu, który od lat mnie niesamowicie wzrusza. Polecam każdemu, kto do tej pory jeszcze nie odważył się lub nie miał okazji obejrzeć.





1 grudnia to przede wszystkim Światowy Dzień AIDS. Zapamiętajmy to zanim otworzymy swoje piękne, kolorowe kalendarze adwentowe. 

Miłego dnia! 







Będzie mi miło poznać Ciebie bliżej, komentarz można pozostawić na dole strony klikając w tytuł posta :)

Komentarze

Popularne posty